הריון בסיכון גבוה

page-2

אם את לקראת תכנון הריון ראשון או לאחר שהרית בעבר, יש סיכוי לא רע שיצא לך לשמוע על המושג "הריון בסיכון" או "הריון בסיכון גבוה". על אף שזה יכול בהחלט להישמע מושג מאיים ומפחיד, חשוב לדעת כי הריון כזה הוא לא בהכרח הריון שונה או מסובך, אלא הריון עם גורמי סיכון מקדימים שיכולים להצביע על סיבוכים אפשריים שיופיעו אצל האם או העובר. בעזרת אבחון מוקדם ומעקב קפדני ניתן בהחלט לעבור הריון בסיכון בהצלחה ולנו יש את הכלים ללוות הריון בדרגות סיכון שונות.

הריון בסיכון מוגדר כך עקב גורמים שונים והם יכולים להיות קשורים למצבים רפואיים כרוניים, מצב נוכחי בהריון או טיפולים תרופתיים של האם.

מחלות כרוניות: מבחינה סטטיסטית, מחלות כרוניות מסוימות אצל האם עלולות לסכן את ההריון. כך למשל סוכרת נעורים, יתר לחץ דם, אפילפסיה, מחלות לב וכלי דם ובעיות בכליות, אלו הן מחלות שיכולות לסכן את מהלך ההריון והוא יוגדר כהריון בסיכון. הטיפול הוא כמובן שונה ופרטני בהתאם לנתונים האישיים של כל אישה. 

גיל האישה: אצל נשים כושר הפריון יורד מגיל מסוים וככל שגיל האישה גבוה יותר, כך עולה החשש מסיבוכים ואובדן הריון. על כן, בגילאים מאוחרים יותר יהיה צורך במעקב צמוד יותר. 

הפלות חוזרות: הפלות בודדות בשליש הראשון של ההריון הן דבר שכיח, אך כשמדובר על שתי הפלות או יותר, יש לבצע סדרת בדיקות מקיפה ומדוקדקת יותר. הריון לאחר מספר הפלות יוגדר בדרך כלל כהריון בסיכון. 

הריון של יותר מעובר אחד: הריון עם תאומים הוא כמובן נדיר יותר מהריון עם עובר יחיד והוא מחייב מעקב צמוד יותר, שכן הפוטנציאל לסיבוכים לרוב עולה. במצבים הנדירים יותר של שלושה עוברים ומעלה יש צורך במעקב תכוף יותר. 

pregnancy-record-keeping-P5B4ETE
page-15

מה עושים במצב של הריון בסיכון גבוה?

כמובן שכל מקרה לגופו, אך ככלל אפשר לומר שהריון בסיכון גבוה מצריך מעקב צמוד יותר. גורמי הסיכון השונים מחייבים ניטור גבוה ובמקרים מסוימים יש צורך בבדיקות נוספות וטיפולים משלימים. 

פרופסור בשירי ליווה בהצלחה אלפי הריונות בסיכון תוך דגש ושימת לב קפדנית לגורמים השונים אצל כל אישה. בין אם מדובר בהפלות חוזרות, מחלות רקע כרוניות ואפילו גורמים סביבתיים. כאן תוכלי לקבל את המענה המקיף ביותר ויחס אישי לכל אורך הדרך. 

לקביעת תור וייעוץ השאירי פרטים ואנו ניצור קשר בהקדם.

קבעו תור למרפאה