רפואת האם והעובר - סיבוכי הריון

page-5

אנחנו תמיד מקווים ומייחלים למהלך הריון תקין לחלוטין שמסתיים בלידה קלה במועד עם אמא וילוד בריאים, אבל המציאות והסטטיסטיקה מראות לנו שלא כל הריון מתנהל בצורה זו  ושישנם לפעמים סיבוכים מסוגים שונים. האם זה אומר שכל הריון כזה לא יכול להסתיים בלידה רגילה? בהחלט לא וחלק חשוב ומהותי בעבודה שלנו הוא ליווי הריונות עם סיבוכים שונים כדי להגיע לתוצאות רגילות ותקינות. 

מתוך ניסיון של שנים אנחנו יודעים לומר שליווי הריון צמוד וביצוע של כלל הבדיקות במועדן בהחלט מקטינים את הסיכוי לסיבוכים אלו ומקלים על הטיפול בהם כשמגלים אותם בשלב מוקדם, ולכן אנו ממליצים לעבור את התהליך אצלנו מתחילתו ועד סופו ולבחור במעקב הריון מלא. באותה נשימה נאמר שגם במקרים בהם תגיעי אלינו לאחר שגילית סיבוך כלשהו, אנו נעשה כל שביכולתנו לסייע למהלך התקין של ההריון.

סיבוכים בהריון יכולים לקרות כתוצאה ממצב פיזיולוגי של האם, העובר או של שניהם יחד. ישנם כמובן סיבוכים נדירים יותר, אבל בהחלט אין צורך להתחיל לחשוב על תרחישים שליליים. מעקב רציף יבטיח גילוי מהיר של כל בעיה ויאפשר בהרבה מקרים טיפול מונע. הנה כמה מהסיבוכים הנפוצים יותר הקיימים בהריון:

סוכרת הריון: סיבוך נפוץ למדי בו לוקה אחת מכל 25 נשים בהריון, על פי נתוני משרד הבריאות. פעמים רבות האישה כלל לא תרגיש בדבר וניתן יהיה להצביע על כך לאחר בדיקת העמסת הסוכר בקופת החולים בין שבוע 24 ל-28. במידה וגילית סוכרת הריון, אנו נסייע לך בתכנון התזונה וכמובן נבחן אפשרות לטיפול תרופתי במידת הצורך. סוכרת הריון עשויה להתבטא בגדילה מואצת של העובר ובמקרים מסוימים יש צורך בניתוח קיסרי במקום לידה רגילה. 

אנמיה: מצב של חוסר ברזל בדם אצל האם ורמת המוגלובין נמוכה, שיוביל לבסוף לסחרחורת,תחושת עייפות מוגברת, חולשה וחיוורון. בייעוץ טרום הריוני נמליץ על תוספי תזונה למניעה מראש של הבעיה ובמהלך ההריון נבחן שימוש בתוספים ותרופות על מנת להתגבר עליה.  

זיהום GBS: חיידק מקבוצת סטרפטקוקוס הנמצא בנרתיק אצל נשים רבות לאו דווקא בהריון ואין לו משמעות רבה לרוב. לעומת זאת, במהלך הלידה הוא יכול להיות מסוכן לילוד במידה וידבק ולכן חובה לידע את הגורמים הרפואיים בחדר לידה כדי לטפל באנטיביוטיקה לפני ותוך כדי הלידה.

page-7

ליווי צמוד ומקצועי לשקט הנפשי שלך

ראשית, אנו מאחלים לך הריון תקין ונעים. חשוב להדגיש שגם במקרים הנפוצים וגם במקרים נדירים יותר, בכוחם של מעקב מתמיד ותשומת לב ראויה לפרטים הקטנים, להביא כל הריון לסיום תקין ומשמח. בקליניקה של פרופסור בשירי תוכלי להיות שקטה ובטוחה שכל הבדיקות מבוצעות וכל הצעדים האפשריים למניעת סיכונים ובעיות מיושמים. לקביעת תור לקליניקה בבאר שבע או בתל אביב השאירי פרטים ואנו ניצור קשר בהקדם. 

קבעי תור למרפאה